Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz zablokować cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Poleć ambient znajomemu
Kategoria
Czas dodania
Sortowanie
Newsletter

5 najlepszych ambientów każdego tygodnia - zapisz się!




Dodano: 12.11.2015
Kategoria: mobile ambient media
8
0
733



Zapal łzawiącą świeczkę

Zazwyczaj ich zapach odświeża pomieszczenie, nadaje mu romantycznej atmosfery. Turecki ambient media swoim zapachem przypominał o innych wydarzeniach, niekoniecznie przyjaznych.
Zmysł zapachu jest silnie związany z zapachem pamięci, co dowiodły już niejedne akcje marketingowe. Przyjemna woń kusi konsumentów tak jak zapach świeżo upieczonego ciasta babci, karmi nasze umysły. Wiedzę tę wykorzystała Amnesty Interanational w swoim ambiencie "Tar Gas Scented Candle" [red. Świeczka o zapachu gazu łzawiącego". Organizacja sięgnęła po marketing bezpośredni i neuromarketing, odwołując się do zmysłu zapachu uczestników akcji. Tajemniczy rekwizyt miał przypominać i rozpowszechnić pamięć o wydarzeniach, które miały miejsce w Gezi Parki dwa lata temu. Wówczas doszło do protestu, w którym policja dopuściła się użycia przesadnej przemocy wobec protestujących. Jako środka m.in. użyła gazu łzawiącego, tym samym łamiąc prawa człowieka. Dlatego w swojej akcji turecka organizacja wykorzystała świeczki o zapachu gazu łzawiącego i wysłała je do aktywistów, dziennikarzy oraz innych osób powiązanych z tamtejszymi wydarzeniami.
Rekwizyt, tak jak inne świeczki zapachowe, rozprzestrzeniał swoją specyficzną woń po zapaleniu. Po zapaleniu uczestnicy ambientu mogli poczuć gaz i wrócić myślami do przeszłości, utrwalając w sobie wspomnienie o wydarzeniach i o tym, jak potraktowała protestujących policja. Amnesty International wysyłając świeczkę, dołączyła prośbę, aby każda osoba, która otrzymała prezent, umieściła w mediach społecznościowych zdjęcie z podpisem %WhenItSmellsTearGas - w ęzyku tureckim #BiberGaz?KoKuncha. Sięgnięcie po neuromarketing sprawiło, że akcja osiągnęła duży rozgłos w mediach bez większego nakładu finansowego.

Rekwizyt, tak jak inne świeczki zapachowe, rozprzestrzeniał swoją specyficzną woń po zapaleniu. Po zapaleniu uczestnicy ambientu mogli poczuć gaz i wrócić myslami do przeszłości, utrwalając w sobie wpsomnienie o wydarzeniach i o tym, jak potraktowała protestujących policja.

Amnesty International wysyłając świeczkę, dołączyła prośbę, aby każda osoba, która otrzymała prezent, umieściła w mdiach społecznościowych zdjęcie z podpisem %WhenItSmellsTearGas - w jżyku tureckim #BiberGazıKoKuncha.

Sięgnięcie po neuromarketing sprawiło, że akcja osiągnęła duży rozgłos w mediach bez większego nakładu finansowego.



Agencja: 4129Grey     Marka: Amnesty International
Kraj: Turcja    
Autor:
8
0
733

Średnia ocena:5
Suma ocen: 8


LOSOWY AMBIENT MEDIA NASTĘPNY AMBIENT MEDIA



Dodaj komentarz:
Pola oznaczone * są wymagane


Zamieszczone powyżej wpisy są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Administrator serwisu nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Zobacz regulamin komentowania i dodawania opinii.

Dodane komentarze:
Nie ma jeszcze komentarzy tego ambientu. Dodaj go jako pierwszy.



Podobne ambient media


Wszystkie podobne »



Popularne tagi



Zobacz najczęściej oglądane w tej kategorii
Dodaj ambient
Twórz z nami serwis Ambientising.pl Podziel się z czytelnikami ciekawym przykładem reklamy ambientowej.
DODAJ AMBIENT
Newsletter
Zapisując się otrzymasz co tydzień 5 najlepiej ocenianych ambientów minionego tygodnia. Bądź na bieżąco z reklamą ambientową.