Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz zablokować cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Poleć ambient znajomemu
Kategoria
Czas dodania
Sortowanie
Newsletter

5 najlepszych ambientów każdego tygodnia - zapisz się!




Dodano: 06.05.2015
Kategoria: non-commercial ambient media
3
0
823



Trudno pomylić kasjera z lekarzem?

Czy łatwo odróżnić lekarza od kasjera pracującego w supermarkecie? Choć odpowiedź wydaje się być oczywista, nie do końca tak jest. Udowadnia to organizacja charytatywna, działająca na rzecz uchodźców.

Początek radiowego spotu. Męski, niski głos mówi  „rękawice, szczypce, nożyczki” itd. Brzmi, jakby chirurg wydawał polecenia swoim asystentom. W tle dźwięk, wydaje się jakby wydawany przez aparaturę do pomiaru parametrów życiowych, wydające rytmiczne odgłosy rejestrujące tętno pacjenta.  

Ku zdziwieniu wielu słuchaczy, spot nie przeniósł odbiorców na salę operacyjną, bowiem bohater nagrania w swoim monologu wymienia kolejne przedmioty, tym razem niezwiązane – jak wcześniej – z wyposażeniem Sali, ale codziennego użytku.

Finał, finałem okazuje się, że odgłos wcześniej uznany przez nas za dźwięk wyposażenia szpitalnego to brzmienie skanera kodów kreskowych. O co chodzi?

Co prawda konstrukcja reklamy jest oszczędna w środkach, za to twórcy wykorzystali kilka zasad percepcji autorstwa Gestalt: odbiór poszczególnych elementów rzeczywistości zależy od kontekstu, w jakim one są umiejscowione czy do tendencyjnego uzupełniania danych zmysłowych zgodnie ze schematami myślowymi.

Spot radiowy został przygotowany przez genewski oddział ł agencji M&C Saatchi dla szwajcarskiej organizacji charytatywnej EPER – Entraide Protestante Suisse, założoną przez Federację Kościołów Protestanckich po drugiej wojnie światowej. Z raportu organizacji wynika,  że wysoko wykwalifikowani imigranci często wykonują w Szwajcarii proste prace fizyczne, nie mając możliwości powrotu do wyuczonego zawodu ze względu na brak znajomości języka lub specyfiki rynku.



Agencja: M&C Saatchi     Marka: Entraide Protestante Suisse
Źródło: https://www.heks.ch/fr/     Kraj: Szwajcaria    
Autor:
3
0
823

Średnia ocena:5
Suma ocen: 3


LOSOWY AMBIENT MEDIA NASTĘPNY AMBIENT MEDIA



Dodaj komentarz:
Pola oznaczone * są wymagane


Zamieszczone powyżej wpisy są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Administrator serwisu nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Zobacz regulamin komentowania i dodawania opinii.

Dodane komentarze:
Nie ma jeszcze komentarzy tego ambientu. Dodaj go jako pierwszy.



Podobne ambient media


Wszystkie podobne »



Popularne tagi



Zobacz najczęściej oglądane w tej kategorii
Dodaj ambient
Twórz z nami serwis Ambientising.pl Podziel się z czytelnikami ciekawym przykładem reklamy ambientowej.
DODAJ AMBIENT
Newsletter
Zapisując się otrzymasz co tydzień 5 najlepiej ocenianych ambientów minionego tygodnia. Bądź na bieżąco z reklamą ambientową.