W 2012 roku wolonariuszom Liza Alert udało się znaleźć blisko 256 osób – nie tylko dzieci. Czasami udaje im się nawiązać współprace z policją czy innymi instytucjami, ale w większości przypadków sa pozostawieni sami sobie.
Nazwa grupy wolontariuszy pochodzi od zaginionej w 2010 roku Lizy Fomkiny. Wówczas akcja ratownicza przyniosła informację o śmierci czteroletniej dziewczynki oraz jej ciotki. Kobieta i dziewczyna zaginęły podczas spaceru w lesie. Poszukiwania zjednoczyły ogromną ilośc internautów, oferujących swoją pomoc.
Ostatnia kampania aktywistów miała miejsce w rosyjskiej stolicy. We wnętrzu czterometrowej klepsydry znajdowała się naturalnej wielkości figura dziecka. Postać była stopniowo zasypywana ziemią. Instalacja miała uświadomić mieszkańcom Mokswy, jak w przypadku zaginięcia czas działa na niekorzyść. Rosjanie zgłaszają zaginięcie średnio po trzech dniach. Jak twierdzą organizatorzy akcji, w ciągu tego czasu szansa na znalezienie żywej osoby zmniejsza się o nawet 50 procent.
Kampania „To Delay Means to Kill” [red. Zwlekać to znaczy zabić] wykorzystywała kilka środków medialnych. Oprócz rzeźby dziecka, zamkniętej w szklanej klepsydrze w centrum Mokswy, powstał także film promujący akcję i efekt, jaki osiągnęła. Wolontariusze wraz z właścicielem najpopularniejszej wyszukiwarki w Rosji, firmą Yandex, stworzyli serwis, gdzie przy uzyciu interaktywnych map ukazywane są miejsca prowadzonych poszukiwań i informacje o zaginionych osobach. Klepsydra z uwięzionym dzieckiem stała się symbolem kampanii, umieszczanym na ogłoszeniach informujących o zaginięciu.
Agencja: Twiga Marka: Liza Alet Adverts
Źródło: http://lizaalert.org Kraj: Rosja
Autor: Ambientising.pl


Podobne ambient media
Wszystkie podobne »
Popularne tagi
Zobacz najczęściej oglądane w tej kategorii