Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz zablokować cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Poleć ambient znajomemu
Kategoria
Czas dodania
Sortowanie
Newsletter

5 najlepszych ambientów każdego tygodnia - zapisz się!




Dodano: 27.11.2014
Kategoria: company ambient media
7
0
1235



Case study z krakowskiej gry miejskiej Let Me Out

6 czarnych skrzynek, 6 nagród i tylko 6 zwycięzców. Czy odważysz się wejść do gry?
Let Me Out to lokalna atrakcja turystyczna oferująca stosunkowo nową w Polsce formę rozrywki. Celem zabawy jest wydostanie się w ciągu 45 minut z zamkniętego pokoju. Żeby to zrobić, należy rozwiązać serię łamigłówek i zagadek, które są w nim ukryte. Zadanie nie jest łatwe, ponieważ na pierwszy rzuty oka, pokój wcale nie wygląda tak, jakby czekały w nim niespodzianki - spryt, spostrzegawczość oraz dobra współpraca są tu kluczowe. Escape game jest obecnie najpopularniejszą (wg. Tripadvisor.com) formą atrakcji turystycznych w całej Europie! Miejsca oferujące tego typu rozrywkę są na pierwszym miejscu w Londynie, Paryżu, Berlinie, czy Pradze. W Krakowie okazuje się, że istnieje największa konkurencja dla firm takich jak Let Me Out z całej Polski. Co zatem zrobić, by wybić się ponad konkurencję i zwiększyć świadomość swojej firmy na lokalnym rynku?
PLAN - my wybraliśmy grę miejską. Rzeczywistość Let Me Out została przeniesiona w realia krakowskiej przestrzeni. To pierwsza w Krakowie tak różnorodna gra miejska, dostępna dla wszystkich zainteresowanych. Do akcji zaangażowaliśmy sześciu partnerów - lokalne firmy, w których ukryliśmy czarne skrzynki. W nich znajdowały się nagrody (voucher do Let Me Out oraz niespodzianka ufundowna przez każdego z partnerów. I tak, w sklepie Toysmann do wygrania był bon o wartości 80 zł na zakupy klocków LEGO?, a w kawiarence z grami planszowymi R77, zwycięzca otrzymywał kartę VIP oferującą mu stałe, ogromne zniżki). Do akcji zaangażowały się: Muzeum Sztuki Wspólczesnej w Krakowie, sklep firmowy The North Face w Galerii Krakowskiej, Centrum Wspinaczkowe Avatar, Toysman - największy sklep z klockami LEGO? w Krakowie, kawiarnia z grami planszowymi R77 oraz Pralnia Frania Cafe. Każde miejsce, w którym znajdowała się skrzynka oferowało zupełnie inny zestaw zagadek i zupełnie inne nagrody! Platformą komunikacyjną między uczestnikami a organizatorem był Facebookowy profil Let Me Out.
CEL GRY - zaangażowanie osób, które ciągle lubią odkrywać nowe miejsca, do zapoznania się z ofertą Let Me Out. Zaangażowanie ich na tyle, by stali się ambasadorami marki i polecali ją swoim znajomym. Ich pozytywne rekomendacje będą czynnikiem napędzającym całą akcję.
ZASADY GRY - celem gry było zlokalizowanie miejsc, w których ukryte zostały skrzynki, fizyczne odnalezienie skrzynek (były często poukrywane w różnych zakamarkach) i odszyfrowanie kodu, na które były zamknięte. Do pomocy w rozwikłaniu zagadek, uczestnikom akcji służył facebookowy profil Let Me Out Kraków. Na nim publikowane były podpowiedzi do miejsc, a za dodatkową aktywność, uczestnicy otrzymywali bardziej szczegółowe wskazówki. U każdego z partnerów akcji, na uczestników czekały dodatkowe zagadki logiczne i zagadki na spostrzegawczość, które pomagały im odnaleźć skrzynkę i odszyfrować kod zamka. Tylko pierwsze osoby otrzymywały nagrodę! Liczył się czas, spryt i zaangażowanie.
REKLAMA - wraz z rozpoczęciem akcji ruszyła kampania informacyjna na Facebooku. Oprócz statycznych wpisów, przygotowaliśmy materiał video zachęcający uczestników do dodatkowej aktywności w zamian za podpowiedzi. Kampania była także wspierana plakatami ulokowanymi w strategicznych miejscach (akademiki, uczelnie) oraz artykułami prasowymi. Jednak najcenniejszą dla nas formą reklamy były miejsca partnerskie, ponieważ to właśnie tam przypadkowe osoby dowiadywały się nie tylko o grze miejskiej, mogły one od razu zmierzyć się z rozwiązywaniem zagadek.
PRZEBIEG AKCJI i ZAANGAŻOWANIE - gra zaczęła się 20 października 2014 i trwała przez trzy tygodnie, do 10 listopada. Formuła gry pozwoliła na zaangażowanie się w nią niezliczonej liczbie osób w dogodnym dla nich miejscu i czasie. Po wywiadach przeprowadzonych ze zwycięzcami, utwierdziliśmy się w przekonaniu, że była to najlepsza z możliwych form realizacji - gry miejskie zazwyczaj trwają kilka godzin lub w krótkim i ograniczonym przedziale czasowym - gracze byli zachwyceni mogąc ćwiczyć swoje szare komórki i jednocześnie pojawiać się w pracy, czy też na uczelni. Już od pierwszego dnia akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem. W dzień po opublikowaniu pierwszej zagadki, pierwsza skrzynka została odnaleziona, a tempo ich odnajdywania już do samego końca utrzymało się na wysokim poziomie. Przygotowaliśmy zestaw naprawdę trudnych zagadek i wiele nieoczywistych testów na spostrzegawczość, jednak tempo w jakim uczestnicy je odgadywali wprawiało nas w osłupienie i zmuszało do tworzenia bardziej nieoczywistych zagadek. Ostatecznie za sprawą kampanii dotarliśmy do 70.000 osób z Krakowa - tyle dowiedziało się o istnieniu Let Me Out. 7.000 z nich faktycznie zaangażowało się akcję - śledziło wpisy, komentowało je i lajkowało. Około 100 osób postanowiło ruszyć w miasto i odnaleźć skrzynki!

REALIZACJA -Za przygotowania i realizację odpowiadała krakowska agencja RightBrain Interactive.
RightBrain specjalizuje się w zwiększaniu sprzedaży sklepów online oraz w kampaniach niestandardowych w miastach. www.rightbraininteractive.pl



Agencja: RightBrain Interactive     Marka: Let Me Out
Kraj: Polska    
Autor:
7
0
1235

Średnia ocena:5
Suma ocen: 7


LOSOWY AMBIENT MEDIA NASTĘPNY AMBIENT MEDIA



Dodaj komentarz:
Pola oznaczone * są wymagane


Zamieszczone powyżej wpisy są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Administrator serwisu nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Zobacz regulamin komentowania i dodawania opinii.

Dodane komentarze:
Nie ma jeszcze komentarzy tego ambientu. Dodaj go jako pierwszy.



Podobne ambient media


Wszystkie podobne »



Popularne tagi



Zobacz najczęściej oglądane w tej kategorii
Dodaj ambient
Twórz z nami serwis Ambientising.pl Podziel się z czytelnikami ciekawym przykładem reklamy ambientowej.
DODAJ AMBIENT
Newsletter
Zapisując się otrzymasz co tydzień 5 najlepiej ocenianych ambientów minionego tygodnia. Bądź na bieżąco z reklamą ambientową.