Facebook i YouTube walczą z wyzwaniem
Giganci social media postanowili zatrzymać mobilną grę, która niosła za sobą niebezpieczne konsekwencje.
Tide Pod Challenge to kolejna gra - wyzwanie, krążąca w social media. Polega na sfilmowaniu się podczas jedzenie kapsułki do prania. Tide Pods są trujące. W ich skład wchodzi m.in. etanol, polimery i nadtlenek wodoru - substancje toksyczne. Jedzenie takich kapsułek - w najlżejszym wypadku - wywołać biegunkę czy wymioty, ale też zagrozić poważnie życiu. W ciągu dwóch tygodni do szpitala w Stanach Zjednoczonych trafiło aż 38 osób z objawami zatrucia po wzięciu udziały w Tide Pod Challenge. Sprawa stała się już na tyle poważna, że przed jedzeniem tych detergentów przestrzega nie tylko produkująca je firma Procter & Gamble jak i lekarze, ale także Amerykańska Komisja Bezpieczeństwa Dóbr Konsumpcyjnych (CPSC).
Giganci social media próbują zatrzymać szaleństwo nowego, bardzo niebezpiecznego wyzwanie internetowego i wyłapują jakiekolwiek materiały dotyczące internetowej plagi. Filmy opublikowane na Youtube z #TidePodChallenge są natychmiastowo usuwane. Oprócz tego w innych serwisach social media zostają też usuwane niebezpieczne materiały z hasztagiem #TidePodChallenge zarówno z Facebooka, jak i z Instagrama.
Pomysł na jedzenie pastylek do prania wziął się z zabawnej i jak się okazuje, pozornie niewinnego, satyrycznego artykułu, w którym dziecko zwierza się czytelnikom, jak trudno oprzeć mu się przed zjedzeniem kolorowych kapsułek marki Tide. Następstwem publikacji tekstu były żartobliwe memy, w których środek czystości stał się jednym ze składników przygotowywanych dań. I w taki sposób wówczas młodzi, pragnący sławy i internetowego poklasku użytkownicy wkroczyli do akcji, niosąc za sobą dramatyczne skutki.
Marka:
Facebook, YouTube
Źródło:
WCCO - CBS Minnesota
Autor:
Ambientising.pl
1
0
1689
Średnia ocena:5
Suma ocen: 1
Dodaj komentarz:
Pola oznaczone * są wymagane