UNICEF i woda w Sudanie
To, co dla nas jest normalne, dla innych może być nie lada wyczynem. Ambient został zrealizowany w celu pokazania ludziom w Europie, jak daleką i ciężką drogę muszą pokonać mieszkańcy Sudanu, by móc się napić wody.
Aby w dobitny sposób pokazać Europejczykom, jak często prozaiczne czynności, których nie doceniamy są dla nas drobnostką, kiedy w innej części świata są nie lada wyzwaniem. W wielu przypadkach jedynie dobitna reklama, oddziałująca na emocje, ma szansę sprawić, że pewne kwestie zostaną zauważone.
UNICEF postanowił sprzedać wodę w "cenie kilometrów", jakie muszą przejść Sudańczycy do jej źródła. Uprzejmy sprzedaca przy okazji informował uczestników ambient media o sytuacji w Afryce i wskazywał bieżnię, na której trzeba było "zapłacić" z butelkę wody. Proponowano różne odległości - od 1 km aż po 30 km. Większośc osób słysząc ten warunek, zwyczajnie rezygnowała z podjęcia wezwania, choć w Afryce taka postawa groziłaby odwodnieniem organizmu i poważnymi zdrowotnymi konsekwencjami.
Kilku śmiałków podjęło się zadania. W nagrodę dostali butelkę wody z informacją na etykiecie, jakich chorób można nabawić się, pijąc wodę z afrykańskich źródeł.
Marka:
UNICEF
Autor:
Ambientising.pl
1
0
549
Średnia ocena:5
Suma ocen: 1
Dodaj komentarz:
Pola oznaczone * są wymagane