Babcie na Facebook Live opowiadają o ginącej tradycji
Młodzi, zafascynowani kulturą Zachodu i starsi, kultywujący dawne tradycje - na Facebook Live odbył się zaskakujący ambient media, mający na celu połączyć dwa żyjące pokolenia.
Przed kamerami zaprezentowały się przedstawicielki wiosek dzikich Karpat Południowych, będących kolebką rumuńskiej kultury i tradycji rzemieślniczych. Dwie seniorki były głównymi bohaterkami kampanii społecznej Vodafone Romania, mającej na celu ochronę zapomnianych tradycji i ginących zawodów. W zgodzie z hasłem: "cudze chwalicie, swojego nie znacie", rumuńskie seniorki wystąpiły na relacji live na Facebooku. Live starszyzny wygenerował ponad 2 mln wyświetleń. Skąd to wielkie zainteresowanie?
Kobiety zajmują się robieniem płaszczy z owczej skóry, malowaniem ikon na drewnie i szkle oraz kultywowaniem ostatniej z żyjących pieśniarek doiny, czyli rumuńskiej pieśni lirycznej. Bohateki przedsięwzięcia mówiły m.in. o tym, że dzisiejsi młodzi ludzie chętniej sięgają po kulturę innych, najczęściej zachodnich państw, choć ich własna jest bardzo bogata. Młodzi użytkownicy Facebooka zadawali starszym kobietom pytania dotyczące miłości, radzenia sobie ze stresem czy też sposobów na długowieczność. Niekiedy seniorkom proponowano również komercyjną współpracę - jedna wzięła udział w produkcji klipu rapera CRBL, inna pomogła w projektowaniu linii ubrań Dorin Negrau.
Marka:
Vodafone Romania
Kraj:
Rumunia
Autor:
Ambientising.pl
3
0
1366
Średnia ocena:5
Suma ocen: 3
Dodaj komentarz:
Pola oznaczone * są wymagane