Chipsy ratujące życie
Paczka chipsów może uratować życie nie tylko w kryzysowych sytuacjach, kiedy nie mamy nic w lodówce, ale też w dosłowny sposób. Dowodem na to jest ten ambient media.
Tylko w 2015 roku zginęło aż 45 osób w wypadkach samochodowych spowodowanych przez pijanych kierowców po finale Super Bowl. Organizatorzy imprezy powstanowili stworzyć "przyjaciela" dla fanów footballu, który mógłby doradzić uczestnikowi imprezy, że przeholował z alkoholem i nie powinien prowadzić samochodu. Tym przyjacielem została paczka chipsów.
W związku z tym amerykańska marka Tostitos wypuściła nowe, limitowane paczki z myślą o zbliżającej się wielkimi krokami imprezach z okazji Super Bowl. Autorem projektu jest agencja kreatywna Goodbay Silverstein & Partners. Na czym polega innowacyjność tej przekąski? Paczka chipsów została wyposażona w sensor, podłączony do mikrokontrolera wykrywającego nawet śladowe ilości alkoholu w wydychanym powietrzu. Wówczas gdy sensor wyczuwa alkohol na paczce pojawia się czerwona kierownica i wyświetla się komunikat, aby nie prowadzić samochodu pod wpływem alkoholu.
W tym ambient media została wykorzystana technologia NFC, dzięki której po zobaczeniu komunikatu można zamówić Ubera.
Ponadto już 5-lutego podczas imprezy Super Bowl, Uber oferuje aż 10 procent zniżki tym, którzy wybrali Tostitos.
Agencja:
Goodby Silverstein & Partners Marka:
Tostitos
Kraj:
USA
Autor:
Ambientising.pl
2
0
574
Średnia ocena:5
Suma ocen: 2
Dodaj komentarz:
Pola oznaczone * są wymagane